17 Juni 2009

Igår förvandlades jag till någon slags superkvinna! Det började när jag gick ner och mötte Maja vid "sommarkollobussen" på em. När vi kom hem började jag plantera blommor ute, grannen har ju fått så fint ute så då fick jag lite press på mig! I alla fall när jag hade planterat klart kom jag på att det var lika bra att rensa ur lite ogräs i buskarna, nu när det ändå inte regnar. Åh när man ändå var i farten så kunde jag ju klippa gräset som var på väg att växa upp till fönsterbrädan!

Grannens gräsmatta var också ganska beväxt, han är ju lite knackig i benen, så jag tog den också. =) Men varför spara Erica och Andreas sida då då. Så jag körde av alltihopa! Men jag måste erkänna att det var ta mig fan roligt att klippa gräset igår =) När man tycker att det är roligt att klippa gräset, då är man lättroad! =)


Mellan gräsklippningarna tvättade jag upp klädberget som låg lite här och var här hemma så nu ser man vårt fina golv igen =) Kvällen avslutade jag framför tv:n med strykjärnet i högsta hugg.


Idag har jag blivit beordrad att ta hand om Majas lilla råtta (mjukis) medan hon är på sommarkollo =) Jag har fått en väska med an samma saker, kläder etc. till den här lilla råttan. Hon har även skrivit en lapp om tider som den ska äta osv haha hon är så rolig den där lilla damen =)  





Nu har jag precis kommit hem från skogen. Jag och barnen har varit ute och plockat blommor för vi ska göra en midsommarstång =) så Tomas skulle få sova lite. Han var tvungen att gå till farbror doktorn idag igen för det är tydligen inte så bra hans öra. En diagnos till och ytterligare en medicin blev resultatet. + starkar värktabletter så nu är han så goo å tass mä ;)


Nej, ut och sola nu gott folk!


Kommentarer
Postat av: Erica

Hoppas du tog hand om råttan väl.. :)

2009-06-17 @ 18:34:56
URL: http://ericaj87.blogg.se/
Postat av: Sandra

När du ändå var i farten hade du kunnat tagit med dig gräsklipparn bort till Västravillagatan 56, där behövs det klippas gräs... har jag hört..... ;D

2009-06-17 @ 22:02:17
URL: http://sasseolofsson.blogg.se/
Postat av: Tessa

Samma här borta på Eriksgatan 7 också, jag har en gräsklippare redan så du ehöver inte släpa med din bara komma och köra i gång :P

2009-06-18 @ 09:18:57
URL: http://mummytess.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men rävar "ska" väl vara mer rädd för oss än vi borde vara för dom.... ?:P

2009-06-21 @ 16:24:38
URL: http://sasseolofsson.blogg.se/
Postat av: madde

Jo, det är sant men dom är ju så tam nu för tiden. Så man vet ju aldrig vad dom kan hitta på :)

Å + att jag tycker att dom är så jäkla läskiga! Otäcka djur!

2009-06-21 @ 19:54:44
URL: http://maddehallstensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0