19 Juli 2009

Barnlös igen... ja barnlös... inte barnledig som många brukar säga för dom hade gärna fått stanna några dagar till. Men nu är det bäst att man passar på att vila för framtiden ser tjock ut! Just nu är det så tyst här hemma så det tjuter i öronen. Från att man har kört på 5:ans växel till handbromsen känns det som just nu... men jag ska köra på ett tag till för idag är det bestämts att tvätthögen ska bort och att det måste städas av lite här hemma. Rolig kväll! NOT


Haha! Nu när vi kom hem efter att ha lämnat av barnen kom en liten pojke och plinga på och frågade om det var Tomas som spelade i Itchy Daze, om han kunde få Tomas autograf. Hahahaha


Nu har jag jobbat i 2 veckor och det känns som jag har jobbat i 2 månader =) Det är jätteroligt men ibland är man ju heelt slut efter en dag.

I veckan fick Olle följa med mig till jobbet å det är ju ganska stor skillnad på barn som går på dagis och barn som går i skolan. (Just den här dagen var det lite "rörigt") Iaf Olle låg på taket på "lektåget" å funderade ett tag... efter en stund sa han så här till mig...

•-          (Olle säger)Du,  Madde! Tänk om vi skulle ta 4 st 5 åringar hemma!

•-          (Madde svarade) Åh shit det hade jag nog inte orkat haha.

•-          (Olle) Jo, men om jag hade varit pappa, då hade det bara varit 3 st 5 åringar hemma.

•-          (Madde) Ja, men tänk vad mycket bus och hyss dom kanske skulle hitta på då, jag tror inte jag skulle orka de... inte om dom skulle göra en massa hyss.

•-          (Olle) Men då skulle jag bara säga åt dom att dom får sätta sig ner och tänka igenom det dom har gjort.


Nu har vi fått hem säckar med kläder igen från mina helt underbara kusiner! Hur mycket fint som helst till Maja *såååå skönt* Jackor, byxor, tröjor, klänningar! Tusen Tack Fam Hydén!  Och Tomas fick en ny garderob han också från Element i veckan, skor och hela skiten! Gahhhh vad avundsjuk jag blev! Undra när det är min tur... =)


Nej nu springer Tomas här med dammsugaren så det är nog bäst att man makar på sig!

Take Care!   ٩(●̮̮̃•̃)۶


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0